Sentrale temaer var:

  • Hvorfor vil jeg egentlig stå på en scene?
  • På hvilken måte kan jeg levendegjøre en idé på en troverdig måte?
  • Hvordan skal jeg ta makten over min egen musikk i møte med arrangør og scene?
  • Hva slags muligheter har man for å kommunisere med publikum og hvilke av disse passer for meg?
  • Hvordan kan jeg gestalte en musikalsk fortellerform som berører Slhørerne?

M.a.o. handlet det om å bevisstgjøre seg på hvorfor de tar de valg de tar i forarbeid og avvikling. Samtidig skulle de ha fokus på gleden ved det de driver med i motsetning til perfeksjonisme, tvangstrøyer, ”hver sin tue” og alt alvoret. Rett og slett dytte scenisk folkemusikkformidlingen i Norge et skritt videre i en retning som passer for vårt uttrykk.

Veiledere: Annbjørg Lien, Kirsten Bråten Berg, Ale Möller, Leif Stinnerbom

Hardingfele/fele: Erlend Apneseth, Guro Kvifte Nesheim, Jo Einar Jansen, Johanne Flåttorp, Maja Gravermoen Toresen, Selma French Bolstad, Tuva Færden

Sang: Ingebjørg Lognvik Reinholdt, Kirsti Bakken Kristiansen, Lina Rebekka Kobberstad, Margit Myhr, Mari Midtlie, Sigrid Kjetillsdotter Jore

Torader: Hilde Fjerdingøy

Gitar: Åsmund Solberg